Obchodní podmínky
Obchodní podmínky internetového obchodu – www.secondchances.cz, platné od 1.1.2023. V případě změny obchodních podmínek e-shopu se použije verze, která platila ke dni nákupu.
Provozovatel internetového obchodu www.secondchances.cz
Anna Zemanová
V Polích 107, 53002 Srnojedy
IČ.: 17553741
Tel. 776534037
Email: info@secondchances.cz
Číslo účtu 251976307/0600 – Moneta
Základní pojmy
Zákazník – osoba nakupující oděvy secondhand z Anglie, nabízené prodávajícím.
Spotřebitel – je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná ( § 419 občanského zákoníku )
Podnikatel – každý, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem tak činit soustavně za účelem dosažení zisku, je považován se zřetelem k této činnosti za podnikatele. Pro účely ochrany spotřebitele se za podnikatele považuje každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popř. osoba, která jedná jménem podnikatele nebo na účet podnikatele ( § 420 občanského zákoníku ).
Objednávka – právní jednání zákazníka učiněné prostřednictvím e-mailu, kterým specifikuje svůj výběr oblečení nebo doplňků second-hand a které si zákazník vybral v e-shopu prodávajícího.
Poštovné – platba přepravní firmě za přepravu zboží.
Doběrečné – platba přepravní firmě za to, že převezme od zákazníka peníze určení na zaplacení kupní ceny a ty předá prodávajícímu.
1. Zboží
a) E-shop www.secondchances.cz prodává již použité dámské, pánské především značkové second hand oděvy, obuv a doplňky. Dámský secondhand: dámská trička, tílka, dámské sukně, dámské kalhoty, dámské bundy, kabáty, dámské halenky, topy, tuniky, dámská saka, dámské jeans, dámské svetry, vesty, dámské šaty, dámské mikiny, trika, dámské šortky, dámské tepláky, legíny, sport, dámské kostýmy, komplety, dámské župany, noční, dámské šály, klobouky, čepice, plavky, prádlo, dámské kabelky, tašky, pásky, dámskou obuv. Pánský second-hand: pánské kalhoty, pánské svetry, vesty, pánská saka, pánské šortky, pánské tepláky, sport, pánské košile, pánské mikiny, trika, pánské jeans, pánské bundy, pánská trička, tílka, pánské župany, noční, pánské prádlo, plavky, pánské tašky, pásky, pánskou obuv.
b) Prodávané zboží je dovezeno z Anglie, případně z jiných zemí EU a vyhovuje legislativním normám a hygienickým předpisům platným na území ČR. Drobné zkreslení odstínů barev může být způsobeno úpravou fotografií, různou světelnou intenzitou, jiným nastavením monitoru počítače atd.
c) Prodávané zboží může vykazovat jistou míru opotřebení odpovídající délce předcházejícího užívání. Prodávající nemá informace o délce předcházejícího užívání nabízeného zboží. Cena zboží je stanovena s ohledem na opotřebení zboží jeho předcházejícím užíváním.
d) E-shop používá pro hodnocení zboží následující stavy:
c
2. Uzavření kupní smlouvy
Vyplnění údajů a odeslání objednávky zákazníkem je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena doručením potvrzení objednávky na e-mail zákazníka. V tomto okamžiku dojde k závaznému souhlasu zákazníka i prodávajícího s předmětem prodeje a mezi oběma stranami vznikají vzájemná práva a povinnosti. Uzavřením kupní smlouvy potvrzuje zákazník souhlas s obchodními podmínkami internetového obchodu www.secondchances.cz.
Zrušení objednávky ze strany zákazníka
Zákazník má možnost sám objednávku stornovat, pokud zrušovací projev dojde prodávajícímu před doručením objednávky nebo současně s ní ( § 1737 občanského zákoníku ). Všechny objednávky přijaté e-shopem Second-hand.cz jsou podle výše uvedeného vysvětlení závazné. Pokud chce zákazník objednávku stornovat, oznámí zrušení objednávky co nejrychleji prodávajícímu. Při zrušení objednávky uvede jméno, telefon, e-mail a číslo objednávky. V případě, že storno objednávky obdrží prodávající před odesláním zboží na adresu zákazníka, bude objednávka zrušena bez jakékoliv sankce. Pokud prodávající obdrží storno objednávky až po odeslání zboží na adresu zákazníka, může požadovat náhradu nákladů vynaložených na expedici zboží. Pokud zákazník opakovaně stornuje svou objednávku nebo její část, vyhrazuje si prodávající možnost tohoto zákazníka po předchozím upozornění nadále neobsluhovat.
Ceny dopravy, způsob platby
Doprava Zásilkovna – doručení na výdejní místo – 79,- Kč
Zákazník uhradí zboží předem na účet 251976307/0600. Variabilní symbol je číslo objednávky.
Doba splatnosti objednávky jsou 3 dny od založení. Pokud nebude objednávka uhrazena do 2 dnů, přijde zákazníkovi informační e-mail o uhrazení objednávky. Nebude-li objednávka uhrazena do 3 dnů, bude objednávka automaticky zrušena.
Doprava Zásilkovna – doručení zboží na adresu – 100,- Kč
Zákazník uhradí zboží předem na účet 251976307/0600. Variabilní symbol je číslo objednávky.
Doba splatnosti objednávky jsou 3 dny od založení. Pokud nebude objednávka uhrazena do 2 dnů, přijde zákazníkovi informační e-mail o uhrazení objednávky. Nebude-li objednávka uhrazena do 3 dnů, bude objednávka automaticky zrušena.
Doprava Balíkovna – doručení na výdejní místo – 75,- Kč
Zákazník uhradí zboží předem na účet 251976307/0600. Variabilní symbol je číslo objednávky.
Doba splatnosti objednávky jsou 3 dny od založení. Pokud nebude objednávka uhrazena do 2 dnů, přijde zákazníkovi informační e-mail o uhrazení objednávky. Nebude-li objednávka uhrazena do 3 dnů, bude objednávka automaticky zrušena.
Doprava – osobní převzetí – 0,- Kč.
Zákazník si zboží vyzvedne v kamenném obchodě Second Chances na adrese Třída Míru 71, 53002 Pardubice.
Doprava Slovensko – objednávka do 1000 Kč – platba předem na účet – 180,-Kč
Zákazník učiní objednávku a vybere způsob dopravy a platby „Slovensko – platba předem“. Následně mu přepočítáme cenu objednávky na EURA podle aktuálního kurzu a informaci o částce mu odešleme e-mailem. Zákazník uhradí zboží předem na účet 251976307/0600. Variabilní symbol je číslo objednávky.
Doba splatnosti objednávky jsou 3 dny od založení. Pokud nebude objednávka uhrazena do 2 dnů, přijde zákazníkovi informační e-mail o uhrazení objednávky. Nebude-li objednávka uhrazena do 3 dnů, bude objednávka automaticky zrušena.
Pokud má zákazník dopravu zdarma (při nákupu nad určenou hranici nebo při různých jiných krátkodobých akcích) a vrátí pouze část zboží z důvodu částečného odstoupení od smlouvy nebo vad části zboží, v důsledku čehož jeho nákup klesne pod určenou množstevní hranici, je zákazník povinen zaplatit dopravné, které mu z důvodu objednávky nad určenou množstevní hranici bylo odpuštěno. Doprava zdarma platí pouze pro Českou republiku.
Prodávající tímto pravidlem předchází spekulativnímu jednání některých zákazníků. Částka za dopravné bude odečtena od vrácené částky.
Doručení objednávky
a) Objednávky se odesílají zpravidla do 1-3 pracovních dnů po přijetí objednávky nebo platby předem na účet. V balení oděvů je přiložen daňový doklad. Pokud bude obal viditelně poškozen, uplatní zákazník reklamaci přímo při doručení nebo převzetí zásilky na poště.
b) Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího předáním zboží přepravci v Krnově ( § 2123 občanského zákoníku ).
c) Prodávající si vyhrazuje možnost neobsluhovat zákazníky, kteří si nepřevezmou své objednávky v úložné době 7 dnů u České pošty a zásilky tak budou vráceny zpět. Každá jednotlivá objednávka může mít maximálně 5Kg. V případě vyšší váhy je objednávka rozdělena do více balíků. Poštovné bude účtováno za každý jednotlivý balík dle ceníku.
d) Nepřevezme-li zákazník objednané zboží, prodávající může požadovat úhradu nákladů vynaložených na dopravu zboží.
Poučení o právu spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy
a) Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy
Máte právo odstoupit od této smlouvy a současně vrátit dodané zboží bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží ( § 1829 občanského zákoníku ). Prodávající umožňuje nad rámec zákonných ustanovení odstoupit od smlouvy po dohodě s prodejcem i částečné vrácení zboží. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od kupní smlouvy informovat prodávajícího Annu Zemanovou, se sídlem v Pardubicích, V Polích 107, 53002 Srnojedy, e-mail: info@secondchances.cz telefon: 776534037, a to formou jednostranného právního jednání ( dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem ). Můžete použít přiložený formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.
Na naší webové stránce je k dispozici předpřipravený formulář pro odstoupení od smlouvy. Využijete-li této možnosti, obratem Vám zašleme potvrzení o přijetí tohoto oznámení o odstoupení od smlouvy.
Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty. Zboží musí být vráceno kompletní ( nad rámec zákona je možné i částečné vrácení zboží. V tomto případě jsou náklady na dopravu řešeny v bodě 5 těchto obchodních podmínek), nepoškozené, stejně zabalené, ve stavu, v jakém bylo doručeno. Ke zboží musí být přiložen doklad o koupi a číslo bankovního účtu, na který zákazník požaduje vrátit peníze. Prodávající převede zaplacenou částku zpět na uvedený účet zákazníka.
b) Důsledky odstoupení od smlouvy
Pokud odstoupíte od kupní smlouvy zcela, zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání vrátíme po obdržení vráceného zboží ( § 1832 občanského zákoníku ). Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od kupní smlouvy, zašlete zpět nebo předejte na adrese: Anna Zemanová, V Polích 107, 53002 Srnojedy. Lhůta se považuje za zachovalou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů.
V případě odstoupení od kupní smlouvy ponesete náklady spojené s vrácením zboží obvyklou poštovní cestou.
Podle rozhodnutí Evropského soudního dvora C-511/08, které interpretuje směrnici 97/7/ES, musí prodávající uhradit kupujícímu cenu zboží i kupujícím zaplacené náklady na dopravu zboží z obchodu ke kupujícímu. Kupující tak nese pouze náklady na dopravu vraceného zboží zpět prodávajícímu. Pokud kupující odstupuje jen částečně od smlouvy, tedy vrací pouze část zboží, přechází náklady na dopravu na zboží, jež si kupující ponechal. Viz bod 5 těchto obchodních podmínek.
c) Odpovědnost za snížení hodnoty vráceného zboží
Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti ( např. úprava barvy, velikosti či střihu ).
d) Podnikatelé (velkoobchodní) nejsou oprávněni odstoupit od kupní smlouvy a to vzhledem k povaze použitého zboží a též vzhledem k předpokládanému většímu množství odebíraného zboží.
e) Zboží nelze vracet na dobírku. Takto vrácené zboží nebude převzato.
Odpovědnost za vady zboží
a) V případě prodeje použitého zboží spotřebiteli neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím ( § 2167 občanského zákoníku ). Práva z odpovědnosti za ostatní vady, za které prodávající odpovídá podle právních předpisů, může uplatnit kupující jen ve zkrácené reklamační lhůtě v délce 12 měsíců ( § 2168 občanského zákoníku ).
b) Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná se o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu ( § 2171 občanského zákoníku ).
c) V případě opakovaných a zjevně spekulativních reklamací si prodávající vyhrazuje právo zákazníka po předchozím upozornění nadále neobsluhovat.
d) Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Učiní tak písemně nebo elektronicky a musí uvést své kontaktní údaje, číslo objednávky a označit vady zboží a nárok, který uplatňuje.
e) Lhůta pro vyřízení reklamace běží od doručení zboží prodávajícímu. Prodávající je povinen nejpozději do tří pracovních dnů rozhodnout o reklamaci a své rozhodnutí sdělit kupujícímu e-mailovou zprávou
Závěrečná ustanovení a řešení sporů
a) Kupní smlouva a otázky související se řídí českým právním řádem.
b) Záležitosti těmito obchodními podmínkami neřešené se řídí občanským zákoníkem z.č. 89/2012 Sb., v platném znění, a dále zákonem na ochranu spotřebitele z.č. 634/1992 Sb..
c) Vzájemné spory mezi prodávajícím a zákazníkem, nedojde-li k dohodě mezi nimi, řeší obecné soudy České republiky.
d) V případě, že dojde mezi prodávajícím a zákazníkem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.